Hur gick det här till då?

Förstår ingenting. Tar det får början
Jag kunde naturligtvis inte somna. Varmt som en spettkaka på rummet. Hade satt värmen på 13,3 grader men icke, tempen stod på 27,1 vistelsen igenom. Nå, nån gång måst jag väl ha somnat för jag vakande klockan sex av att traktorerna började köra från parkeringshuset till Hötorget. Ja, vi bodde där. Mittare kan man liksom inte bo. Vi gick upp och var första personer till frukost vid halv åtta. Klockan nio var vi i lägenheten och började bära ut. Bära ner. Packa in i bilen. Gå upp och så fortsatte vi tills vi hade alla saker i bilen. Det vill säga, det som skulle till mitt nya boende. Packa ur bilen, springa upp för trappan in med sakerna och tillbaka till lägenheten, numera med ett släp på släp...
Sen började vi om proceduren. Upp och ner. Upp och ner. Klockan två var vi färdiga. På flera sätt. Trötta. Ingen värk. Sultna och törstiga. Vi gick till  Hubbes och drack bubblor, jag, och öl, gubben. 
Hem, sov en timme och promenerade till Ardhbergs (spelling?) Embassy. Vi hade beställt bord under namnet krogveckan. Två rätter för 250 spänn. Jäklar vad gott. Guben tog S.O.S. och jag en kronärtskockssoppa med smördegsinbakad västerbottenost, till förrätt. Till varmrätt, åt vi båda två en oxfilé med gratäng och pepparsås. Givetvis blev det ett glas Moet till förrätten. 

Sen började den långa väntan. På vad, kanske ni undrar? På träningsvärken så klart. Alla dessa trappsteg. Upp och ner. Bärandes. Kånkandes. MEN inget hände. Vaknade på söndagen. Outvilad. Sov skitdåligt. Ingen värk. Om jag verkligen kände efter så kanske, kanske i vänster arm.

Åkte till lägenheten och städade. Fick bort fronten på badkaret. Kunde inte städa bakom det. Jag tror helt enkelt att de först satt in badkaret sen toastolen. Det var typ fem cm mellan badkar och stol. Sen fick jag inte på helvetet igen. Höll på i en timme. Sket i det. Så, lägenheten städad men badkaret helt på spillevinken.

Nu är det måndag och jag har sovit en natt på nya stället. Det gick inte det heller. Kanske lite då, men det har inte varit många timmar. Det beror inte på värmen. Här är svalt och skönt. Det beror väl snarare på att allt är nytt och funderingar på om snarkningarna kan vara ett problem.
Det kan också bero på att jag läste ett mejl igår. Jag säger bara en sak, jag tycker inte om revisorer. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen