Himma

Jodå, jag blir lite retad för att jag uttalar det så av mina arbetskamrater i Stockholm. Men de förstår inte bättre och därför ska vi förlåta dem. Nu tycker jag förstås inte att jag uttalar det som"himma" utan precis som det ska vara dvs hemma. För hur låter alfabetet på ren svenska egentligen? Ja, prova på ni bara och ni ska förstå att jag har rätt. A, B, C, D och så vidare. I fjollträsk påstår de på fullaste allvar att de uttalar hemma som det ska vara. Givetvis går jag i pollimik på det, de säger hämma och det är ju något helt annat. Så, prova nu med alfabetet igen och jag har rätt och stauckhålmarna föjl. 
Jo, vad ville jag säga med det här? Bara det att det är underbart skönt att bara vara hemma. 


Älskar vita blommor och speciellt vita tulpaner. Härligt med den säsongen nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen