Installerad

Ja, så kom jag mig då äntligen iväg till Port Elizabeth. Detta är en fantastisk liten stad vid indiska oceanen.
Hotellet sommar bokat ska vara ett fyrstjärnigt men skulle väl snarare säga att det är tre. Restaurangen kan dock mycket väl vara både en fyra eller en femma. 
Installerat mig på rummet, som såg väldigt bra ut, men luktade förfärligt. Många andra småsaker också som inte var bra. Kuddarna superhöga och i garderoben fanns en annan som var mycket lägre. Tyvärr så var den antingen skitig eller så vara en angripen av mögel, vilket hela rummet för övrigt var. Hade ett litet, litet fönster som var frostat. Rummet var därvid mycket mörkt. Blev också välkomnad som Mr. Swallenkopf i ett brev som låg på rummet. Kändes väl sådär.
Bytte rum idag. Mycket bättre. Rena kuddar, även den i garderoben. Stort fönster och kändes lite mer hemtrevligt. Blev dock välkomnad som Mr. Von nånting.....Jaja allt kan inte bli rätt.
Middagen igår var vansinnigt bra. Åt Ankleverpaté till förrätt. Att jag inte dog. Jäklar vad gott. Kostade i runda slänga 35 spänn. Man överlever. Till huvudrätt valde jag grillade räkor men vitlökssmör. Hyfsat pris på dom också, 80 kronor eller nåt. 
Dagen idag har varit händelserik. Möte med våra koordinatörer följt av ett möte med metallfacket i regionen. Mycket givande. 
Ikväll intogs middagen på en sportbar i närheten. Fick en dejavu eftersom jag , Guben och Sanna var där för sju år sen. Samma slöa service. Beställde och fick en oxfilé. Den var stekt perfekt medium/rare som jag vill ha det. Den smakade dock ingenting. Inte ett jota. Billigt, jovisst. Kring 80 även den. Men här i Sydafrika spelar det inte så stor roll om det är en bar som denna eller en finare restaurang. Det skiljer bara nån tia eller två på en rätt. 
Mitt välkomstbrev nummer två följer nedan. 
Har tagit några fler foton men de är i telefonen och måste "laddas" över till paddan innan de kan visas. Det får väl bli när jag kommer hem på fredag. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen