Häääääääärligt

Ledig i 24 dagar i sträck och det börjar nuuu. Gud vad gott och välbehövligt. Det är bäst att passa på att njuta för efter ledigheten så börjar jag i 120 knyck och så blir det fram till semestern och vidare in i framtiden. En kollega ska sluta och han ska inte ersättas. Vi kommer visserligen förmodligen få lite hjälp under sex månader. Skälet är att vi har kongress och vi har bjudit in ett femtiotal organisationer. Jag har jobbat med det förut och det är en väldig massa jobb. Inte så att det är svårt eller så, men pillejobb som tar tid. Det kan vara sånt som, de inbjudna anmäler sig inte i tid. Då måste vi påminna. De anmäler sig men glömmer skicka flygtider. De anmäler sig och skickar bara när de landar. De ändrar sig och byter flygtider, på ena eller andra sträckan. Dom som kommer ska ha hotellrum och det är ju bra att det finns den tiden när de är våra gäster. Vilken språk pratar dom? Allergiker? Vi gör hämtschema till/från Arlanda. Bilar måste finnas. Välkomstmiddag, vilka är med? Det anländer nån på flygplatsen mitt i middagen. Vem hämtar den personen? Sightseeing. Hur många bussar? Tolkar, till vilket språk.....ja, ni fattar. Tidsomfattande jobb, men jag älskar det.
I början av januari ska vi sätta oss ner och prioritera våra olika arbetsuppgifter. Det blir inte lätt. Allt är ju så himla roligt att jobba med. Det är väl det som är problemet med mitt jobb. Man tycker om det man gör och då är det lätt att ta på sig mer än man mäktar med. Vi får väl se hur det blir, men det är klart att jag ska jobba med Ryssland. Det är jag mycket glad för.
Nu sitter jag på hotellrummet i Bryssel och har börjat planera för helgen. Eller nej, egentligen bara vad jag ska göra ikväll. Det blir en tidig sänggång. Tiden går fortare då. Längtar tills familjen kommer ner till vackra men just nu blöta Belgien. Imorgon ska det snöa och därmed bli kallare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen