Paria

Jaha, nu är man i samhällets mening en paria också. Jag hade ju fått kallelese till Kristianstad sjukhus för att göra en koll när dom kan sätta in ett implantat. Tiden passade inte så jag ringde för att ändra och nämnde då också att jag fått vård utomlands. Jo, det stod i kallelsen att man skulle höra av sig om det var så. Som vanligt är jag mycket ordentlig och gör vad man säger åt mig att göra. Lutheranska, ja ni vet. Så här i efterhand skulle jag ju inte nämnt något. På grund av det här så var jag tvungen att vända mig till sjukvården för att ta ett MRSA prov. Det är ett prov för att se om man har drabbats av resistenta bakterier. Nå, sagt och gjort, jag fick ringa till min läkarmottagning för att försöka få en tid. Så jäkla lätt skulle det nu inte visa sig vara. Boka tid kan man inte i de här fallen göra. Det går inte an att sitta i väntsalen med andra patienter och kanske lida av, vad det nu kunde vara. Jag invände med att säga att jag redan suttit i väntsalen en gång sen jag kom hem från Gran Canaria och om jag är smittad nu så var jag ju det då också. Ja, men då visste vi inget så även om du vistats bland folk i över en månad så måste du komma på en udda tid. Jo, det är ju lätt när man jobbar i Sthlm och inte kan åka hem en kvart eller så. Efter många turen, försökte med Cityakuten i Stockholm också, men där ville de heller inte ta emot mig, så löste det sig. Jag har fått en tid kl 07.45 (de öppnar inte förrän kl 08.00) imorgon. Jag ska gå in bakvägen och där finns syster Linda och tar emot mig för provtagning. Känner mig som om jag har Spanska sjukan eller någ. Om jag är sjuk? Nej, inte ett smack men ta i trä som dom säger.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen