Tror att jag håller på att bli förkyld

Nu gäller det att ta i för hem och fosterland. Känner att det är nåt på gång och det kan ju bara inte tillåtas att bli förkylt lagom till helg och jul Nej, nu har jag varit på apoteket i Bryssel och handlat medicamenter. Billiga huvudvärkstabletter och dyr Berocca. Har just petat i mig lite av varje och med vin ovanpå det ikväll så hoppas jag att virusarna lämnar mig.
Idag är det inte lika kallt som igår. Istället har det regnat lite och börjat blåsa. Enligt alla prognoser så kommer det att bli kallare igen och det är ju en förbaskad tur att jag har underställ med mig. Det hade jag behövt igår. Det var så tjyvans kallt när vi gick till restaurangen och på hemvägen stoppade vi vid julmarknaden och köpte varsin Gluwein. Det hjälpte inte. Ikväll är det jag som tar på mig hela stället, pälsmössa, vantar och ullhalsduken. Sjuk får jag bli ett annat år. Det hinns inte med just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen