I Zimbabwe

Har checkat in på ett hotell precis i utkanten av Harare. Inte nytt och inte det finaste jag bott på, men så länge jag inte ser några "Bugs" så är det okey Det luktor hur som helst inte gott på rummet. Malmedel eller nåt. Sånt som det kan lukta i gamla stugor i Tyskland. Ingen höjdare. Snarare ganska dåligt faktiskt. Nu har jag fått gå ner till Baren/Caféet för att koppla upp mig på internet. Det är min enda kontakt med omvärlden eftersom telefonen inte fungerar. Det är skit. Har bestämt att jag och en kompis/kollega ska äta middag ikväll. Vet dock inte när, var eller hur. Det skulle vi ta i eftermiddags och den har passerat för längesen.
Ja, det kan ju ha sina fördelar att hänga i baren och sköta sina email, facebook och blogg. Det kan också innebära nackdelar. Man kan bli berusad. Ramla av stolen. Nån som stjäl datorn. Då blir man ledsen och vill döva känslorna. Då dricker man lite till och blir ännu mer på örat och sen vet man inte hur det slutar. Därför dricker jag vatten. Det är en dag imorgon också och jag vill inte vara blåslagen efter att ha slagit örat i golvet. Nu har i alla fall "disconissen" anlänt baren. Snart blir det väl ett jävla liv och det blir svårt att höra vad man skriver. På återseende kära läsare (pluralis eller singularis)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen