Skulle behöva ta en dusch

Ja, nu sitter jag då här igen. På flygplatsen i Istanbul och väntar på nästa flyg som ska ta mig Kastrup. Känner mig klistrig och skulle vilja ta en dusch. Tyar dock inte. Det får vara tills jag kommer hem i eftermiddag.
Tiden rinner iväg och när jag tänker på allt jag måste göra, alla resor och möten och besök jag har detta året så känner jag en lätt panik. I början av året så har man liksom inte bokat in så mycket men nu är snart kalendern full. Hur fan blev den det?
Hör här:
Den 7 mars ska jag operera in titanskruven och omedelbart därefter bär det iväg till St Petersburg. Kommer hem den 11. Den 14 mars får vi besök av två sydafrikaner. De stannar tills den 18. Resten av månaden består av Swhap-möte, intervjuer (vi ska anställa en ny) samt planering av en ny resa till Ryssland. Planera en resa innebär i detta fallet att jag måste lägga upp utbildningen också. Vi är två som kommer att köra den tillsammans. Hur jag ska hinna med allt annat som måste göras varje månad, det vet i gudarna. Den 11 april åker jag då till Cherepovets. En stad ca 12 timmar med tåg från Moskva. Där stannar vi en arbetsvecka. Av någon anledning är det också Påsk i april och det ska blir skönt. Det betyder också att man missar ett antal arbetsdagar, men känner jag mig själv rätt så lär jag smygjobba lite. I maj måste jag ner en runda till Sydafrika och Zimbabwe igen. En runda betyder liksom lite mer än en dag eller två. Man får räkna med att två arbetsveckor går åt. Precis efter Kristi himmelfärdsdag och pingst så får vi besök av våra globala fack. Detta är den 7 och 8 juni. Den 9 och 10 ska jag vara i Duisberg i Tyskland. Veckan därpå har vi kongress och vi ansvarar för 50 internationella gäster. Det ska vara program som sightseeing, hämta lämna Arlanda, medverkan på kongresen naturligtvis. Tolkar ska funka......och massor därtill. SAMTIDIGT kommer våra koordinatörer från Afrika. De stannar sedan hela veckan efter, vilket är midsommarveckan. Midsommar ska de fira i Hällevik. Hoppas bara maken tycker att det är okey. De ska bo på hotell.  Efter denna våren och försommaren så är jag förmodligen som en trasa. Tur att det är semester in i halva juli till mitten av augusti. Under hösten måste jag få in följande: Turkiet, JAA, semester och bokat och klart i två veckor Yippi, Indonesien (jobb), Brasilien (jobb), Botswana (jobb), Kenya eller Tanzania (jobb), Zambia (jobb) och Sydafrika igen (jobb) Hur i hela friden ska det gå till? Oj då, glömde att jag ska en vecka till Ryssland igen i höst. Samma ställe, samma personer men fördjupning i utbildningen. Sen är det minsann jul igen. Oj vad tiden den går. Undrar vad jag ska ha för julklänning i år.

Här var det meningen att jag skulle infoga en bild på en julkula men det fungerade inte. Internetet funkar inte så bra i Istanbul

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen