Packad

Ja, fast inte jag. Det är väskan som är klar. Nästan i alla fall. Har väl lite smågrejer kvar som jag lägger i imorgon förmiddag. Jag tror aldrig att jag har så mycket att packa, och det har jag inte heller, men det är en massa småsaker som måste stämma. Rätt pengar! Ska det vara rubel, rand eller usd? Allt är lagt i fina små påsar men det gäller att ta rätt. Ligger rätt pass i väskan? Jag har två och det gäller att se upp. Framförallt om jag reser till ett land som kräver visum och det redan är stämplat i passet. Då gäller det att ta rätt. Vilka adaptrar behöver man? Jag har för alla världsdelar och det vore ju synd att ta med en som passar i USA när jag åker till Afrika. Dessutom behövs två olika sorter, en gammal och en ny. Allt beror på när hotellet byggdes. Meducin, som Pippi säger. Har man så man klarar sig om man skulle bli sjuk? Penicillin, japp, det är bra att ha, hårattiraljer och gud vet allt likaså. Denna gång har jag packat en porslinstallrik! Den ska överlämnas i Zimbabwe. En extra laptop är också nerpackad. Inte för eget bruk. Facket i Zim ska få den. Förhoppningsvis har jag inte övervikt redan på nervägen.
Imorgon får maken köra iväg med Blixten igen. Han har fortfarande lite blod i urinen. Dessutom har han börjat stritta lite överallt och det får det bli slut på.
Good Bye winter och välkommen översvämningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen