Sovit med lampan tänd.

När jag igår kväll efter middagen gick tillbaka till rummet så upptäckte jag, till min stora fasa, en fruktansvärt stor spindel i taket. Inte i rummet. Den var i  korridoren. Det var illa nog. Blotta tanken på deras herrans odjur får det att krypa i mig. Den var svart och luden och ungefär som två femkronor. Vid åsynen av detta kreatur så bestämde jag mig på stående fot för att det fick bli till att sova med lampan tänd. Det gjorde jag. Har en tilltro till att de vill undvika ljus, men vid närmare eftertanke så var det ju ganska ljust i korridoren. Men, hur som helst, ljuset håller nog kackerlackor borta. Har inte sett en enda i natt. Visst, jag har ju sovit men ändå.
Igår kväll satt jag och kämpade med både biff och mygg. Rättare sagt var det en T-bone men den var allt lite seg. Men god.
Jag frågade innan jag satte mig ute om det fanns några myggor, men svaret var nej. Det var väl alla dessa ickemygg som stack mig. Nu hoppas jag bara att det inte var malariamyggor. Det vill jag inte ha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen