Då är man på väg igen

Funderade väl ett tag på hur jag skulle ta mig till Hässleholm. Pågatågen går ju från Kristianstad, ja från Bromölla också om man nu ska vara noga. Det är dock byte i K-stad och vis efter alla år med tåg så vågar jag liksom inte lita på byten. Ville ju inte missa tåget till Stockholm. 
Allt funkade dock bra och nu sitter jag på tåget och har nästan två timmar kvar till Sthlm. Har fått undan de flesta mejlen.
Igår var jag ute på en joggingrunda. Varm. Tungt. Astma kom som ett brev på posten. Varför begriper jag inte riktigt, eftersom jag tagit min medicin innan jag gav mig ut. Det är lite som en ond cirkel det där med astmamedicinen. Den gör att jag får ökade hjärtslag och pulsen därmed också. När den ökar då går medicinen in och sänker pulsen. Då blir jag svintrött eftersom det är som att springa med ett gummiband i ryggen, fastspänt i en vägg. Ska kolla om det finns annan medicin än Bricanyl.
Trots allt gick det hyfsat. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg