Standard - nästan

Ja, som ni vet så åker jag till Sydafrika på söndag. Skälet till det var att jag skulle medverka på ett seminarium om jämställdhet med Metallfacket där nere. Det skulle hållas tisdag - torsdag, tre hela dagar. I måndags fick jag veta att de som skulle utbildas inte fick ledigt från sina arbetsgivare mer än en dag, därför flyttades det fram till fredag - söndag. Gott nog. Jag kunde ju vara med på fredagen eftersom jag sen åker hem den kvällen. Igår fick jag reda på att de skjutit upp alla utbildningar eftersom facket går i strejk på tisdag. Inga utbildningar förrän i augusti. Suck. När man tror att allt är klart så visar det sig att inget är klart. Det är nästan standard. Det är först efter en veckas besök som man vet hur det blev. Ofta blir det väldigt bra!
Nåväl, jag kommer inte att sitta sysslolös därnere. En dag ska ägnas åt företagsbesök. Jag har tre arbetsluncher, en arbetsmiddag. Ett annat möte samt, det "roligaste", jag ska gå med i strejkmarchen men 50 000 metallarbetare i Johannesburg på tisdag. Lovar att ta många kort.

Tränade i måndags och idag. Känns skönt att köra lite muskler iställer för enbart kondition.

Nu ska jag snart ge mig hemåt. Är hungrig och tänkte laga till mig lite lax. Är lite inne på den linjen denna veckan. Hade lax med grädde, chili, tomater och lite andra kryddor i måndags. Igår var jag hos en väninna, hon bjöd på stekt lax med nypotatis och grönsaker. Så, varför inte idag också?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg