Middag

Igår, efter ett styrelsemöte, gick vi gemensamt till en restaurang för att äta en bit mat. Mycket trevligt. God mat och väldigt bra service. 
Jag åt ostron till förrätt. Det var ett misstag. Ett stort misstag. Kände inte att något var dåligt, men det måste det ha varit. Kom hem vid strax efter sju, ja det var en tidig middag, och la mig för att titta på tv. Kring nio-tiden började jag känna mig illamående. Halv tio så var det i full gång. Hela natten. Feber från och till. Klockan halv sju i morse var sista gången och jag var helt slut. Funderade på hur jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig hem. Tog mina Lestid, som jag fått för min gallsaltssjukfom, som stoppar upp. Ska ta två normalt. Smällde i mig hela påsen som motsvarar fem. Nu är det stopp även om det kör runt. 
Har nu åkt nästan hela vägen med tåg och är väl framme om en halvtimme i Hässleholm. Det har gått bra. Ätit två bananer, det är allt. 
Imorgon ska jag på ansiktsbehandling. Ska bli skönt, om magen är i lag. Ska packa också, för söndag. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg