Tumlehed


Maken och jag har haft några underbara dagar i Tumlehed. Vi tog tåget upp i fredags förmiddag. Hade nån timme i Lund innan bytet. Härligt. Vi gick till en liten uteservering, i ett gassande väder, och tog en öl och ett glas vin. 
Från centralen i Götet åkte vi buss till Tumlehed, eller ja nästan. Vi satte oss alledes passande eftersom vi numera tillhör det äldre folket, efter vissa uttalanden. Där satt vi bra. 
Helgen har bjudit på vackert väder, ja, nästan hela tiden, vansinnigt god mat. Vi började med ostron och champagne. Gick vidare över till havskräftor. Dagen efter bjöds det på hemgjorda hamburgare av högrevsfärs och kvällen gick i grillningens tecken. Puss på barn har det också blivit och en och annan berättelse om Trollet Sigrid. 
En ljuvlig helg.
Nu är jag i Köpenhamn. Väntar på att åka till Frankrike imorgon bitti. Vi får se om jag tar mig hem på onsdag. Det beror på både strejk och när jag väntas landa. Sent blir det hur som helst. 
Just nu funderar jag på att boka hotell i Malmö. Taxi dit och eventuell taxi dit på morgonen den 5. Det krävs dock att jag avbokar min tid för mammografi. 
Vi får se







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg