Trevliga dagar i Le Mans

En kongress, är en kongress, är en kongress. Det bästa med dem är att fortsätta att bygga på sitt nätverk och underhålla det man har i detta jobbet. Träffade en del nya trevliga och nyttiga kontakter och likaväl gamla rävar.
En sak har jag haft i alla fall. Kul. Jag har skrattat supermycket. Kvinnan som kom och mötte mig på flygplatsen hade jag aldrig sett innan. Hon pratade inte jättebra engelska men gick väl och förstå. Hon var så trevlig. Vi fann varandra direkt kan man säga. 
En annan tjej från Sverige, som jag träffat flera andra gånger innan, var också en positiv upplevelse. Vi har samma humor och skrattade mycket tillsammans. 
Att det sen bjöds på champagne i mängder gjorde väl inte saken sämre. Tyvärr så skulle det ju arbeta också, så det fick bli sparsamt med den varan. Speciellt under dagarna. 
Vi gjorde bland annat ett besök i statshuset, där bjöds på bubbel och tilltugg. Vi internationella gäster hade ett VIP-rum, där bjöds på kaffe, vatten och bubblor. Vi åt middag två kvällar och välkomstdrinken var bubbel. Vi åkte till ett museum, bilar, och efteråt var vi bjudna, av ledningen, upp till VIP-avdelningen för att se bilrace, där bjöds på snittar och champagne. 
Jobbade? Jodå, vi började redan åtta och höll på till 21. Middagen började inte förrän halv tio....passade mig perfekt...not.
Det blev bara lite förrätt och en smakbitar av huvudrätten. Efterrätten hoppade jag och var den som lämnade middagen först. Usch, man börjar bli gammal.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg