Världens tröttaste

Jag lovar. Det måste vara jag. Så förtvivlat trött. Det tog lång tid innan jag somnade igår och det hade jag på känn att det skulle göra också. Men hallå, lägga sig strax efter tio och inte somna förrän ett är inte okay. Somna och somna förresten, jag sover verkligen på ytan. Det räcker att gubben vänder sig i sängen så vaknar jag. Går katten på gården så vaknar jag. Ringer grannens telefon så vaknar jag. När jag väl gick upp vid kvart över fem så var jag mer död än levande. Det är jag förresten fortfarande. Trots två koppar kaffe.
Nu blir det en vecka i Stockholm innan jag drar till Sydafrika nästa vecka. En fördel i alla fall, jag slipper upp på måndag morgon. Å andra sidan så somnar jag väl inte på natten på flyget.

Usch nej, nu får jag jobba vidare. Det finns saker som måste göras oavsett hur trött jag är.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg