Vinstlott

Jag och Sanna har dragit vinstlotten vad gäller hotellet.
Låt oss börja från början. Trötta som maskar gick vi upp kvart i fyra. Förväntan stor. Vi hade längtat så. 
Väl anlända till Sturup, check in gick smidigt och snart befann vi oss i avresehallen. Sultna. Fantastiska Sturup. Jag frågade om de kunde göra en räkmacka utan majonäs. Det gick alldeles utmärkt för sig kan jag upplysa. 
På planet hade vi fått fönster och mittgång, men av någon anledning så kändes det helt okay. Det kändes större också av någon anledning. 
Precis uppkomna i luften så kom värdinnan med en hel flaska champagne och en hälsning från bästa maken; Ha en underbar semester fru och dotter, kram. Sanna drack en fjärdedel, jag resten sen började semestern på riktigt. 
7 minuter från flygplatsen och vi anlände till ett superhotell. Endast för vuxna och hualigen vad fint. Rum 131 och inga större förväntningar. Men ack vad vi bedrog oss. På hotellet har de åtta rum med superstora balkonger, alla vetter mot havet. Vi fick ett av dessa. Fantastiskt. Hela hotellet är så modernt och smakfullt inrett. Fantastiskt sköna duxsängar. Trägolv. En underbar dusch. Beläggningen kring hela poolområdet består av, ja jag vet inte men det ser ut som trä. 
Frukosten är en bland de bästa och jag är glad att vi tog det tillägget. Allt finns. Bacon. Kokta ägg. Stekta. Äggröra. Massor av pålägg. Flera sorters bröd. Frukt i överdåd. Name it, det finns här.
Ett trevligt gym samt en massa Satsklasser. Idag har jag sprungit på löpbandet. Imorgon bitti har jag och Sanna anmält oss till yogaklassen. 

Champagne med tilltugg som serverades på flyget för oss

Vet inte om ni får känslan av hur stor balkongen är, men två solsängar. Se pyttestolen i hörnet. Parasoll och en stol till. Det säger en den i alla fall. Sanna undrade om jag betalat extra. Det har jag inte.

En välkomstgåva från ving för att vi åker med dom igen. Fin gest. Äter dock varken choklad eller dricker rött vin.

Utsikt från rummet.

Sanna framför poolen. Ingen som la ut handdukar tidigt. Fanns allltid platser.

Poolen

Golvet. Superfint och än lite halt 

Cava, om än lite för söt i min smak 








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg