Underbara måndag

Det tillhör inte vanligheterna men igår ställde vi klockan till ringning. Vi hade ju bestämt oss för yoga. Nu vaknade jag innan den ringde eftersom jag legat vaken sen tidiga morgonen. Tillhör numera vanligheterna, tyvärr.
Påklädning och sen gick vi ner ner till fitnsscenteret. Solhälsning. Månhälsning. Hundställning och gudarna vet. Efter en tio, femton minuter gick jag ner i en mer skön ställning. Ibland som en lotusblomma. Gjorde nån hundställning med assen i vädret. Och ner i skön ställning igen. Sen skulle vi ligga på magen och slappna av. Slappna av? Med brösten som tryckte ner i ett stenhårt golv? Det gick sådär inte alls kan jag säga. Att slappna av alltså. Konstaterade efter timmen att detta var inget för mig. 
Nu har jag gjort det två gånger, första och sista. 
Sen blev det en underbar frukost. Solade en stund, solfaktor 30 naturligtvis. Halv tolv började vattengymnastiken. Vi var givetvis med. Det var jobbigt kan jag lova. Inte som att springa en halvtimme, men dock. 
Ikväll har vi varit på en underbar restaurang där de serverade tapas bland annat. Helt fantastiskt goda. Vi beställde fyra sorter och det räckte mer än väl kan jag säga. 
En helt fantastisk dag med andra ord.

Hundställningen. Inte nog med att händerna gjorde ont, jag såg ju för fan inget heller. Håret hängde ner framför ögonen. 

Denna klarade vi galant.....

Vattengympans palats

Utsikt från min sangriastund

Vansinnigt god skinka. Pata Negra, skinka som torkat i två år från iberiska grisar

Gambas i vitlök och chili. Gott och starkt.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg