Camping

Tro det eller ej, men nu är campingen till sommaren bokad. Ska faktiskt bli riktigt roligt. Det trodde jag inte att jag skulle tycka för ett år sen. 
Det blir till att asa på det stora, gamla och tunga tältet. Tänk att efter att vi satt upp eländet få sätta sig ner och ta ett glas bubbel. Solen skiner och det är 25 grader varmt. Efter en stund tända grillen och hoppas på att inte måsarna kommer och stjäl våra grillredskap. På grillen lägger vi lite kyckling och häller upp lite mer bubbel.....sen blir vi fulla och glömmer att äta.....och vaknar efter en stund och undrar fem som drack ur....det är sommar i Tyskland på en kvist.

Idag har jag haft min första löneförhandling på ett företag. Enligt mina beräkningar skulle de ha en löneökning på i runda slängar 3 :- per timmer vilket motsvarade 1,9 procent som avtalet säger. Företaget säger i förhandlingen att de gärna vill ge alla utom en, 5 spänn och den som blev över ville de ge 20 spänn. Dessutom ville de öka researvodet. Ja, vad säger man i en sån förhandling? Tack och sen tar man i hand. Fyra ytterligare förhandlingar är inbokade och de lär inte bli lika lätta. Totalt ska jag väl ha ett trettiotal, tror jag. 

Trött. Det blir en tidig kväll. En arbetsdag kvar även om det känns som om att jag har två. Ska till Ronneby på distriktkonferens med S hela lördagen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg