Champagne, räkor och the team

Igår kväll när jag kom hem hade mannen helt upp champagne och lagt lite jordgubbar i skål. Gudagott. Jag kan verkligen rekommendera Noppe. Testade den vita förra helgen och hade köpt en rosé som vi hade igår. Mycket mycket bra. 
Eftersom jag inte var hemma förrän strax efter sex igår så fick det helt enkelt bli lite räkor. Gott. Nyttigt och inte så proppande. 
Förresten, åkte tåg hem från Malmö igår. Hade förköpt biljett via förbundet och fått som sms. Hade bokat till 17:30 eftersom jag trodde att det passade bäst. Hann dock med ett tåg som gick 16:30. Det skulle jag få fan för. Helst slutkörd efter en vansinnigt intensiv vecka hoppar jag på ett knökfullt tåg. Hittar en plats. Sjunker ner och börjar lyssna på lite musik. Strax efter Lund ville de se biljetterna och jag visade ju min. Genast uppstod en diskussion. Biljetten var inte giltig. Jag satt på fel tåg. Jo, jag vet ju men jag hann ju med detta tåget och biljetten var betald. Det var samma sträcka. Biljetten var till och med lite dyrare än om man skulle köpt den i automat (då är den giltig i tre timmar).  Nåja, jag frågade ju vad jag skulle göra. Antingen ringa SJ och fråga om jag kunde köpta ny biljett till tåget jag satt på eller hoppa av vid nästa station och invänta rätt tåg. Ärligt talat, hur köper du en biljett till ett tåg som redan avgått? Ärligt talat, går du av tåget en fredagkväll i Hässleholm och väntar på nästa, i en timme. Nej, på båda. Kvinnorna som satt runt omkring mig undrade hur det överhuvudtaget var möjligt med ett sånt resonemang från konduktörens sida. Jag hade ju inte på nåt sätt försökt fuska, jag ville ju bara komma hem en timme tidigare en fredag kväll. 
Kvinnorna sa att de skulle backa upp mig om jag blev "attackerad" igen. Jag hade min egen plan. Också. Den planen berättar jag om när jag har behövt använda den. Konduktören brydde inte sig och jag kunde komma till Sölvesborg på utsatt tid.

Jag följer ett par serier på tv. En är "The team" på fredagkvällen. Den är så bra. Problemet är bara att de flyttat fram den till kl 22 till förmån för en skitserie som börjar 21. 
Glad att jag orkade sitta uppe och se den.

Vaknade tidigt idag. Igen. Alltid. Fan. Med. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg