Långt mellan inläggen

Det har varit mycket nu kan man säga. Torsdagen var det fullt upp med matlagning. Jag gjorde kryddiga färsbiffar på spett. Grillade kyckling. Gjorde fläskfilé med grönpepparsås. Friterade potatisskal och morotsstrimlor. Gjorde en svampsås. Tillagade en blomkålsstuvning och sist men inte minst en smakrik potatismos. Det var mycket gott och uppskattat när familjen från Götet kom.

Igår sprang jag ryssbergsloppet. Jodå, jag kom sist bland kvinnorna men, och det är ett stort MEN, det var en man i herrklassen som sprang samma sträcka och var tre minuter långsammare än jag! Heja. Att sen Folke Nilsson, född 1929 sprang snabbare är en annan femma.......

På eftermiddagen grillade vi korv och stekte sill på altanen. Mina syskon med en del barn var här. Vi hade riktigt trevligt. Lite bubbel blev det också. Lite lullig blev jag också. På kvällen gick vi ner till Direktör Nyfiken. 

Idag har vi varit inne i stan och fika. Shoppat. Myst. Ikväll ska vi grilla. Gott o trevligt. 
Hoppas på bra väder imorgon igen. Tänkte ge mig ut en runda med galoscherna. En få la val se








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg