Överlever, stressar och njuter

Är väl inte riktigt säker på att de orden går ihop. 
Jobbar så in i bomben med alla dessa förhandlingar, ärenden och olika system man måste lära sig. Har varit i Stockholm ett par dagar nu och lärt mig om hur man tecknar kollektivavtal. Det är verkligen inga lätta förhandlingar. De tar tid och man är mycket utsatt. Förhoppningsvis ska jag påbörja en sån förhandling snart. Fick ju träna mycket på utbildningen. 
Kan nu efter en månad med mitt nya jobb lugnt säga att mycket är det, mer blir det och nej måsta jag lära mig säga. Politiken tar också en massa tid och hoppas att jag hinner med. 
Det där jävla talet tar livet av mig. Har två kvällar suttit och skrivit på det och igår när jag släckte så funderade jag på att tala fritt ur hjärtat. Hade fullkomligt klart för mig hur jag skulle lägga upp det. Men, ja, när jag vaknade i morse hade jag glömt alltihop....suck.
Får jobba mer med det imorgon och på lördag. På söndag ska jag på mediautbildning så då hinner jag inte.

Njuter? Ja hur kan jag skriva så? Faktiskt gör jag det. Har fått mycket kred för det arbetet jag har lagt ner på förhandlingarna. De flesta är väldigt nöjda. 
Jag har dessutom hjälpt en kille att få ut mycket pengar från ett konkursbo. Det är glädje. 
Men, det stora är ändå att jag får sova hemma. Vara hemma. Andas Hällevik. 

Min födelsedag firades inte. Precis som jag ville ha det. Jo, förresten, mina arbetskamrater uppvaktade mig på jobbet. Jag satt och slet med protokoll när jag hör några ljuva stämmor och de kommer till mitt rum. Fick en fin korg med en flaska champagne, bars, choklad och kaffe. Fantastiskt. Rörd.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg