Vad är det med gamla käringar?

Ja, det kan man undra. Vaknade i söndags morse och kunde inte ta mig ur sängen med mindre än gråt å tannagnissel. Nacken hade gått i baklås över natten. Ringde 1177 två gånger eftersom jag fick feber också och mådde illa. Båda gångerna sa hon att jag kunde vara lugn, det var en vanlig nackspärr. På nätet säger samma folk, 1177, att får man feber och illamående i samband med nackont så ska man ta kontakt med läkare direkt eftersom det kan vara hjärnhinneinflammation. Har det gått över då? Nej, det lättade igår men idag är det värre. Har dessutom huvudvärk som fan och är stel i hela nackpartiet. Det har liksom spridit sig. Typiskt vid hj-inflammation. Nu gör dom i och för sig inget åt virusbaserad sådan, det får helt enkelt bara läka ut men kan ta något längre tid. Hade det varit bakteriell  så hade jag varit död nu. Eller nåt. Är det lika illa imorgon så ringer jag läkaren. Är trött på detta. Det ska fan till och bli gammal......eller vad snackar jag nu om?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen