Hur ska denna dag sluta?

Vaknade i morse sådär superutvilad. Så skönt med tanke på min långa resa framför mig. Åt en härlig frukost med gröt och en macka med stekt ägg på. Lät en timme passera innan jag kunde ta mitt dricksvaccin för turistdiarré. Ja, nu är jag ju ingen turist men kan likväl drabbas av dålig mage. Både med vanliga tursitbaciller eller ej. 
Taxin var beställd till kl 12.25 och den kom 12.15. Det var tur. Så sakta som han körde så behövde jag varje minut. Min dotter åkte med eftersom hon skulle till Kalmar för att fortsätta plugga i veckan. Jag reser alltid med handväska, fin rosa resväska och en svart kabinväskor med hjul på. Eftersom denna dag bjöd på sällskap så fick sällskapet rulla den lilla och jag den fina rosa. 
Efter diverse inköp på stationen gick vi ut på perrongen. Mitt tåg kommer först och vi kramar om varandra och lovar dricka fika den 8 mars ihop. Jag hoppar på tåget. Ställer den fina stora rosa väskan på plats. Ska precis sätta mig när jag till min stora fasa upptäcker att jag inte har kabinväskan. Ett skrik kommer ur min strupe samtidigt som jag springer till dörren. Utanför står dottern och håller väskan i handen väntandes på sitt tåg. Jag hinner precis få väskan innan dörrarna går igen. Herregud. Någon liten minut åt andra eller ena hållet och jag hade fått panik, eller rättare sagt mer panik. Vad har jag i kabinväskan? Pyjamas. Smink. Pass. Biljetter. Hotellvouchers. Medicin och annat sånt där onödigt ni vet.
Vad som hänt sen? Tåget gick sönder i Kristianstad. Där satt vi en halvtimme innan det kunde starta. Sen gick det sakta. Sen konstaterade dom att vi skulle byta i Lund eftersom Malmö nu hade blivit slutstation. Nu sitter jag på det tåget och hoppas allt flyter på som det ska.
-------------
Och nu sitter jag här! Här är på flyget till Istanbul och jag hade lyckan med mig. Planet skulle avgå klockan 18.00 men tiden var ändrad till 17.45. Fantastiskt. Nästa flyg går inte förrän vid ett i natt och det är lite träligt, men turkish är ett bra bolag med nya flyg så jag valde det. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg