Hej å hå

Ja, mest mög tycker jag. 
Vid uppföljningen hos läkaren i tisdags så var blodtrycket bra men hjärtat slår ju fortfarande lite som det vill. Typ. Läkaren upptäckte också ett blåsljud på hjärtat. Ett blåsljud kan vara helt ofarligt men också livsfarligt. Det beror på.
Det dom kallar blåsljud är de ljuden man hör när blodet passerar hjärtats kamrar. Normal ska det passera rakt igenom men har man hål i kamrarna så kan det swicha runt i virvlar och det ljudet kallas blåsljud. Många barn föds med det och på de allra flesta växer de där hålen ihop. Vuxna kan få det och då kallas det förvärvat. Inte ovanligt. Beroende på hur de där hålen ser ut och sitter och vilka besvär de ger så kan man ibland få byta ut någon klaff. Det har jag ingen större lust med. Det räcker ned att en i familjen har sågat upp bröstkorgen. 

Nu blir det allehanda undersökningar. Jag ska nu i slutet av månaden få ett 48-timmars EKG. Under den tiden får jag inte duscha....hur fan ska det gå till. 
Sen ska jag göra ett ultraljud på hjärtat och ett arbets-EKG. Dessa har jag inte fått tid till än.

Sover dåligt. Somnar direkt men vaknar sennatt/tidig morgon. Svårt att somna igen. Börjar liksom jobba. 

Resan till Sydafrika är nu bokad. Hotell, hyrbil och safari är också bokat. 
Berlin bokat. Tre dagar i april. Firar gubben tänkte vi

Kommentarer

  1. Vi måste ta en fika på lördag och avhandla viktiga saker , eller hur?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen