Tandvärk?

Ja, det är något som ligger där och maler. Känt det några veckor nu. Det blir väl till att ta kontakt med  tandläkaren.

Bokade en resa till Rostock över påsk. Ska bli trevligt och förväntar mig naturligtvis många gratulationer eftersom jag fyller år den ena dagen.

Dessförinnan åker maken och jag till Bryssel i några dagar. Det råkar bli när han fyller år. Trevligt.

Jag och dottern åker dessförinnan till Malmö över en weekend. Maken kunde inte följa med eftersom det var en happening med maif den lördagen.

Till helgen får jag besök av två ombudsmannakolegor. Ska bli mycket trevligt.
Vi börjar med lite bubbel på Dierktören. Sen blir det fisk här. Därefter får de åka hem....typ.

På söndag ska jag på teater. "Fem kvinnor, en tanke" Har vunnit biljetterna och en kollega följer med.

Supergoda bönbullar. Dessutom billiga och nyttiga och så enkla att baka.
3 ägg, 1 paket 380 gram stora vita bönor (avrunna och sköljda), 2 tsk bakpulver, 2 matskedar fiberhusk, 2 msk äppelcidervinäger, 1 tsk sötströ och en nypa salt.
Blanda allt i en mixer. Låt stå fem minuter. Forma 7 "bullar" med hjälp av två matskedar. Lägg på bakplåtspapper på plåt. 20-25 (jag har 22) minuter på 200 grader. Lika goda efter att de fysts. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen