Ditt och datt

Fredag igen. Dagarna kommer och dagarna går. Igår hade jag besök av en tidigare kollega.Vi drack lite glögg och hade det allmänt julmysigt. Hon ville inte ha vin till maten. Det känns skönt idag. Det blir annars lätt lite trött dagen därpå. I natt har jag dessutom sovit bättre än på länge. Man kan undra om det var glöggens förtjänst.
Sitter just nu på tåget och vi är bara några minuter sena. Men jag har lärt mig att inte ropa hej innan jag är i Hässleholm. Eller så. Fast här är kallt. På tåget. Jag tror att dom har satt på AC:n, fast åt fel håll för årstiden  om ni förstår vad jag menar. Och det gör nu ju. Ni som läser min blogg är bara kloka. Det drar från alla ventiler och jag brukar numera tycka att allt är varmt. Fast det där är väl inte riktigt sant. Jag tycker ofta att det är varmt och nästan lika ofta att det är kallt. Fast nu har det varit kallt hela vägen, det vill säga en och en halv timme, och jag har bara frusit. Funderar allvarligt att ta på både pälsmössa och den lurviga ullboan. Fast då får jag väl en massa konstiga blickar och så, men det skulle det kunna vara värt.
Imorgon blir det ett besök i Kristianstad. Jag ska ansa frisyren en aning och det får väl bli sista gången. För i år vill säga. Hinner vi inte beställa bordet ikväll, tågförseningar ni vet, så får vi göra det imorgon också. Tyvärr tror jag inte att vi hinner få det till jul. Men än finns hoppet där.
Sköt om er alla därute i stugorna. Snart kommer Lucia och tomten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen