Hur ska man få ihop det?

Jag gillar verkligen inte vintern och skulle mycket väl kunna tänka mig att tillbringa det halvåret i Afrika. Varför inte Sydafrika? Nu är jag ju lyckligt lottad att jag får åka ner dit titt som tätt, men jag skulle vilja åka mer tätt som titt om ni förstår vad jag menar. Nu har jag ju familj så då är det ju inte så enkelt. Sen gillar jag ju att vara hemma också. Jag tycker mycket om det. Egentligen skulle jag vilja ha familjen med mig ner, men det går ju inte heller, de har ju både jobb och skola att tänka på. Sen skulle jag ju vilja ha huset med mig ner också. Tänka sig "Hilmes Hus" nere på Caphalvön? Det hade inte varit fel. Skulle jag sen kunna ta resten av familjen och halva Sölvesborg och MAIF också då skulle livet vara perfekt. Men nu är det ju inte så. Livet är aldrig perfekt. Då får jag nöja med mig att ha världens bästa man, världen bästa barn, världens bästa barnbarn, världen bästa blivande svärson, världens bästa mamma och syskon och allt annat världens bästa samt världen absolut bästa jobb. Vintern får jag stå ut med. Det är pälsmössa, pälshalsduk, kängor och underställ som gäller. För i Stockholm är det kallt, Riktigt kallt. Fast vid närmare eftertanke så kan det vara bra också. Mot svallnigar och vallningar och allt vad det kan heta. -17 kilo förresten. Sakta men säkert går det åt rätt håll. Kan det bli tre till till Jul? That is the big question eller kanske inte. Några bilder att njuta av i vinterkylan
Denna stora glass beställde vi in på Hard Rock Café i Playa Ingles. Den smakade (inte) mer. Vi blev supermätta

Vacker dukning. I ensamt majestät satt jag sedan och njöt av en biff och ett glas vin.

Strax innan middagen patrullerade denna vackra fågel förbi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen