En onsdag mitt i november

Tiden går, det är det enda som är säkert. Idag skriver vi den 24 november anno 2010 och det är precis en månad kvar till julafton. Den bästaste högtid av alla. Denna jul kommer att bli lite annorlunda. Vi brukar alltid fira julen i litet och stillsamt format. Med det menar jag, vi som är skrivna i Hällevik, Frida och min mor och ibland Fridas farmor. Förra året var inget undantag, eller jo förresten, Frida firade med Mattias och My i Hovmantorp. I år ska de vara i Hällevik. Inte nog med det, min syster och hennes man kommer också och jag är säker på att det blir en underbar jul.
Nu måste det hur som helst planeras väl. Målaren kommer den 6 december för att måla väggarna. Helgen därpå blir det till att iordningställa allt och min förhoppning är att det också ska hinnas med att göra köttbullar och leverkorv. En glöggafton är också utlovad tillsammans med kära vänner den helgen. Sen är det nästan jul. Vi ska ju hinna med lite shopping och champagne i Bryssel också den 17 - 19. Puh....men som sagt, tiden går fort och innan vi vet ordet av så har vi våren och midsommaren här...fast det är klart, det är ju några månader tills dess.
Idag har jag bokat nästa års första resa. Den bär iväg till Zimbabwe och Sydafrika. de första tio dagarna i februari. I Zim ska jag träffa mina fackliga kamrater på metallsidan. Vi ska göra bokslut för 2010 och diskutera hur aktiviteterna ska se ut under 2011. Jag ska dessutom försöka hinna med att besöka några svenska företag i Harare. Kanske ambassaden också får ett besök.
I Sydafrika ska vi ha ett seminarium med Gruvarbetarfacket och Metallfacket. Vår förhoppning är att vi kan starta upp ett fackligt - politiskt projekt med parter från våra båda länder, ANC, SAP och de fackliga organisationerna. Vid mötet ska vi diskutera hur formerna för ett sådant arbete ska se ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen