Sen var flyget försenat

Börjar det dåligt så brukar det fortsätta. Tåget gick som en dans på rälsen ner till Kastrup. Inte en endaste minut sen. Fantastico. Även den kräsnaste Schweizare hade uppskattat det. Ja, ni som begriper ni gör det. Jag tänker inte förklara.
Nåväl, lite värre var det med flyget. Själklart startade vi sent, berodde på vindarna över nordsjön, sa piloten lite senare. 20 minuter sena var vi i alla fall i luften. Inte mycket att klaga på kanske ni tycker, men med tanke på att jag bara hade 1 timme på mig i bytet i London så skulle det kunna innebära problem. Har ni dessutom varit på Heathrow och bytt plan, så vet ni också att det är ett riktigt elände. De har en säkerhetskontroll som är utan dess like.
Hur som helst. Jag  landade 15 minuter sent och hade med andra ord 45 minuter på mig att hinna till nästa flyg. Alla skärmar skrek att de boardade och det var bara att ta det långa benet före det andra. Som sagt, man ska ju genom en säkerhetskontroll. Aldrig att jag sett så mycket folk på en flygplats. Det kryllade av folk. Dessutom så verkade det som om halva Kina/Korea/Japan, vet inte vilket land de kom från, skulle byta flyg där. De har INTE ETT handbagage, de har minst 3 väskor per person, en papperspåse med riskokare (eller vad det nu är de har i dom)  och lite annat diverse. Att sedan merparten av dem inte varit ute och rest den senaste 11 åren heller gjorde ju inte saken bättre. Det pep hela tiden i den där båden. De hade bälten på (ska tas av), de hade klockor på (ska tas av), de hade...ja, ni fattar.Tog det tid i säkerhetskontrollen? Japp, det gjorde det.
Efter mycket om och men så kom jag slutligen igenom och vidare ner mot "tåget" till den andra delen av terminalen. Svårt ska det va. Sprang på planet. - Kan jag få ett stort glas vatten tack, den här flygplatsen tar livet av mig.
Nu är jag i Sydafrika. Vädret är sådär. Det har regnat men är varmt.
Puss och kram Sverige.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen