Packat för imorgon

Nu är kläderna återigen tvättade och snyggt nedlagda i väskan. Det enda som behövdes, utöver det jag hade med till Kanarieöarna, var lite moskitomedel och material för utbildningarna. Nu bär det till Sydafrika igen. Mitt andra hemland. Vädret indikerar mellan 23 och 27 grader varmt. En och annan skur och däremellan en hel del härlig sol. Fast, den lär inte jag få se så mycket av. Det blir intensivt arbete, tisdag, onsdag, torsdag, fredag (ska vara på två möten samtidigt, så här får jag prioritera), lördag och söndag. Måndag har jag några timmar ledigt och nästa tisdag flyger jag hem för att landa ett dygn senare.
Som vanligt blir det en del seminarier och möten. Jag kommer att träffa både en och annan företagare men hel del fackliga kamrater så klart. Vi kommer att diskutera allt från HIV/Aids, organisering av medlemmar och olycker i gruvor. Ett synnerligen intressant jobb, det kan man säga att jag har.

För övrigt gick inte Mjällbymatchen som önskat, men man kan inte alltid få det som man vill.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen