På väg hem till Sverige

Sådär ja, det var det resan det. Nästan i alla fall. Om ungefär sådär 20 timmar så ska jag landa i härliga Hällevik. Det känns som en evighet sen och det är inte utan att jag längtar. Nu är det i alla fall bara en resa kvar innan jul. En lite kortare resa men ack så trevligt det kommer att bli. Först åker jag till Bryssel för lite arbete den 14 och den 17, vi pratar december, så kommer min underbara familj ner. Göran, Sanna, Frida, My och Mattias. Vi ska sen göra Bryssel under ett par dagar. Det kommer att bli ostron och vin, biff med tillbehör och lite mer vin. Så härligt.

Men vilken fantastisk resa jag har haft i Sydafrika. Idag hade jag egentligen inget på schemat. Bara packa och sova till lite, men så blev det inte. Afrika är inte Afrika för intet. Först blev det bestämt att vi skulle ha ett frukostmöte klockan åtta. Så det var bara till att stiga upp tidigt för att göra sig iordning. Som vanligt hade vi mycket att diskutera och det slutade inte bättre än att jag fick följa med till huvudkontoret för att hålla ett väldigt improviserat möte om lönesystem mm. Det gick fantastiskt bra, undrar om man ska vara oförberedd i fortsättningen? Eller kanske inte.
Två vänner, Alex och Dudu,  tog mig till flygplatsen för att ta farväl på ett riktigt sätt. En drink och nåt att äta och sen var det dags att säga adjö. Tack Sydafrika för vad ni ger. Jag kommer snart igen. I februari närmare bestämt.
 Ovan kan ni se hur mitt frukostbord såg ut. Fantastiskt

Detta var en del av mitt rum. Allt ser verkligen helt fantastiskt ut, och det är det också. Det lilla Guest houset ligger i ett relativt säkert område, vilket är ett måste i Sydafrika. Det ligger nära de platser jag måste åka till och det är mycket prisvärt. Här bor jag nästan alltid och jag har nästan blivit en del i familjen känns det som. Denna gång var jag den enda gästen.
Har fler bilder att visa, men det gör jag vid ett annat tillfälle.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen