Clico

Man hade gjort fel på hotellet i Pretoria. Tack för det! Vi var bokade där till igår idag men insåg i trosdags att det var vi inte. Vi, i det här fallet, är min chef och jag. Ringde snabbt som ögat till mitt nya favvoställe, Clico. Japp, de kunde husera mig en natt extra (hade redan en bokning från idag till måndag) och min chef en natt. Han åker hem idag. 
Första gången jag bodde här fick jag rum 4. Bad om samma rum när jag skulle komma andra gången. Då fick jag rum 7. Bättre. När jag skulle komma denna gången bad jag om rum 7 och fick rum 9. Ännu bättre. Nedan några bilder. 
Igår beställde jag och chefen en femrättersmeny till det facila priset av 230 spänn. Jäklar vad gott. 
Allt hemlagat. Kocken kom ut efteråt och ville höra vad vi tyckte. Alltså, jag vet inte om jag någonsin har ätit bättre mat än på detta stället.







Melon med amarulalikör. Olja. Peppar. Något så in i helsike gott. Innan nästa rätt fick vi en sallad också med allehanda ingredienser. Glömde dock fota


Kycklingfilé med hasselnötssås. Rotfruktspuré. Dog nästan av smakupplevelsen


Stekt färsk lax med citronrisotto, pocherat ägg och nån sås som jag inte är helt klar över. Mumma för själen


Oxfilé med pumpakräm primörer och rödvinsreduktipn


Hemgjorda chokladpraliner med valnötsglass. Kaksmulor och en citrontarte.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen