Så blev det tisdag kväll

Skönt. Jag var nog lite nervös inför seminariet om Sydafrika idag. Tror att det märktes lite i början men efter ett par minuter så flöt det på fint. Fasen vad mycket jag kan om det landet egentligen. Högste chefen tackade efter mötet för en mycket bra presentation av ett komplicerat land med dess problem. Det kändes extra bra. 
Usch, ett krånglar med visum till Ryssland. Först ringde de och sa att det inte var en bra inbjudan och att man inte fick visum om inbjudan kom från en facklig organisation. Det får man visst. Jag har bara fått inbjudan från dom tidigare och då har jag säkert besökt Ryssland 30 gånger. Sen var det fel på själva ansökan. Hade inte skrivet in Moskva efter adressen på den besökande organisationen. Petitesser. En hade jag skrivet fel på vart ansökan skulle ske, petitesser. När detta var fixat och ytterligare en timme gått så ringde visumsfirman och sa att det fattades en stämpel på inbjudan. Nu får jag förhoppningsvis den imorgon bitti. Måste ju ha allt klart senast torsdag nästa vecka. 
Denna byråkrati. 
Förhoppningsvis så går Zimbabwe-ansökan igenom utan problem. Fast de ringde idag också och ville ha en garanti för att min arbetsgivare betalar för mig om jag blir sjuk. Suck. Stön. Stånk. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen