Otrevliga kvinna

Usch, för otrevliga människor.
Är på väg hem till Blekinge för läkarbesök och lite annat smått och gott. ´
Gick på tåget i Stockholm och kunde konstatera att jag dragit nitlotten i sittplats. Längst bak i tåget. Sätet gick inte att fälla. Ont i ryggen och behövde verkligen göra det. Nu brukar det aldrig vara några problem för det finns alltid en och annan ströplats.
När konduktören kom till mig och jag visat mitt årskort så frågade jag vänligt om det möjligen fanns någon annan plats ledig. NEJ, var svaret. Jo, nån brukar det alltid finnas, svarade jag. NEJ, detta är Köpenhamnståget och här är ALLTID fullt. Nej, svarade jag igen. Jag åker detta tåget varje vecka och det är aldrrig helt fullt. Det ÄR DET VISST. svarade skitkärringen. Frågade efter hennes namn men det ville hon inte visa. Det spelar ingen roll sa hon. Okay, sa jag. Jag har årskort så då går jag väl in och kollar om det finns någon plats. Hon snörpte på munnen och gick.
Jag gick naturligtvis in på hemsidan. Kollade. Fanns där några? Japp, det fanns det. Bokade en och nu har jag bytt plats. Hon glor elakt på mig varje gång hon passerar nu.
Hon måtte vara korkad också. Hon visste jag hade kort. Hon visste att man kan kolla och ändå är hon jävelen själv. Tur att man inte stöter på dessa varelser varje dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen