Känner mig glad

Och trött.
Har varit på personalutbildning i dagarna två, inklusive övernattning. Problemet var bara att vi var tvungna att dela rum. Jag och den andra kvinnor fick ett rum med våningssäng. Då klockan var tio slagen så bestämde jag mig för att gå och lägga mig. Omåttligt opopulärt då alla ville att jag skulle stanna upp längre. Nu är jag ju så gammal att jag bestämmer själv och så fick det bli.
I säng och har lite svårt att sova. Min rumskamrat hade inte kommit så lite svårt att somna. Gjorde nog det ändå för vakande nån timme senare. 
Oj, hur kunde jag välja en våningssäng? Varje gång min karmrat vände sig om vaknade jag. Det knakade och det skakade. Summan av kardemumma blev att det endast blev ett par timmars sömn inatt. Skit samma, hade räknat med det också.
Men, vilken trevlig utbildning. Vi pratade värdegrunder och bemanning, vi hade en gemenomgående presentation av oss själv. Väldigt bra. Alla bjöd på sig själv. Verkligen. På kvällen hade jag köpt lite bubblor att bjuda på. Gott. Till. Middag hade vi en exotiskt planka med massor av frukti,  kyckling, skinka och annat gott.

Känns underbart skönt att vara en i gänget. Känner verkligen så. En kollega frågade hur jag trivdes och sa samtidig att det kändes som om att jag jobbat där för evigt. De kände att de kunde vara sig själva och att jag bjöd på mig. Vad glad jag är att jag sökte jobbet, riktigt glad.

Nu är det bestämt att jag åker till Sydafrika i november. Ska också bli väldigt trevligt och spännande. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen