Tysklandsresan

Upp strax innan fyra för att hinna med bussen som gick klockan kvart över fem.  Sicket mög.
Efter lite bubbel i Bromölla.....typ, så blev det nån jäger eller två med systra min. 
Vi skulle ner till Bordershopen och handla. 
Hade hört från ett par personer att när de var där för några veckor sen, då var det femdubbla köer utanför affären så det var insläpp a la Ullared. Därför blev jag glad när jag såg att det var ingen kö alls när vi kom. Hm, in i affären och nästanpaniken infann sig. Vi hade två och en halv timme på oss innan vi skulle köra. Vår chaufför, allmänt kallad "Tekla" för sitt lite ilskna humör, hade högt meddelat att vi skulle vara sittandes i bussen exakt 13:45 annars fick vi gå hem.....Ja, tro fan man kände sig lite stressad. Man kunde bara gå åt ett håll. Ibland mötte man en vilsen själ och argablicken infann sig direkt. Nåväl, livet blev lite enklare när jag kunde konstatera att det fanns massor av smakstationer. Där stannade man gärna. När gubben blev kissnödig, hände två gånger, så stannade jag och passade vagnarna ytterst nära en sån där station. Det blev en Rom mer än tänkt kan man säga. 
Ha, kvart i ett var vi ute vid bussen. Tekla var inte mycket gladare eftersom hon tyckte att jag hade en för stor trunk, dessutom med hjul som enligt Tekla var ett sattyg. 
På båtresan, eller snarare precis efter ombordkörning, så satte jag nytt rekord i färjelöpning i trappor. Jag var på jakt efter ett bord eftersom mina reskamrater ville äta. Det ville jag med men inget glutenfritt fanns att skåda. Det fick bli tre kokta ägg som jag bara sådär hittade i min väska. 
Hemresan gick långsamt för damerna, systra och jag, medan den för männen gick mer snabbt. De tog sig en tupplur lite nu och då. Däremellan åt de ostbricka som gubben hade gjort i ordning kvällen innan. 














Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen