Nervös

Ujuj, imorgon åker jag till Landskrona och besök hos plastikkirurger där. Vi ska  ha en konsultation huruvida det går att fixar påsarna under ögonen samt överhänget på övre ögonlock. Hoppas jag i så fall kan göra så snart som möjligt efter jag kommit hem från Mallis.

Har haft lite förhandlingar idag. Det har gått bra. 
Fick lite tid över och ringde ett par arbetsgivare för att boka tid för löneförhandling. Den första sa, - tror inte du att jag klarar det själv utan facket? Jomen, sa jag. Men nu är det ju så att jag måste vara med för att säkerställa att det blir rätt. Efter ytterligare några (o)trevliga meningar visade det sig att det inte fanns någon medlem kvar.....suck. Vi skrattade iofs gott åt det efteråt.

Samtal två var otrevligt på ett annat sätt. 
- Hej, jag heter Birgit och jobbar för......skulle vilja boka tid för en löneförhandling. 
- Jag hör av mig när det passar företaget.
- Ja, men det vore ju bra om vi fick det avklarat. Tiderna börjar gå åt och det kan bli svårt att hitta tid sen som passar oss båda.
- Jag återkommer när det passar min almanacka och inte din. Hör av mig om nån vecka.
- Det skulle ju vara bra om det passade bådas almanackor. Det är ju bra om jag också är med. Du behöver ju inte ha hela företaget med, det räcker med oss två. 
- Jag bryr mig bara om min almanacka och som jag sa, hör av mig om en vecka.
- Bra! Hör jag inget senast tisdag nästa vecka ringer jag på onsdag. Adjö. 
Skitstövel. Får skriva en förhandlingsframställan. Då måste han infinna sig inom två veckor! Annars stämmer jag honom. 

Tränat lite intervaller. Blir supertrött men det är en härlig träning. Tiden går snabbt där på löpbandet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen