Cellprov med mera

En riktig kolla-att-du-lever-vecka eller nåt.
I måndags var jag på cellprovstagning. Har inte varit där sen 2009 så det var väl på tiden. Hon tyckte att jag skulle gå till en gynekolog för att diskutera det där med östrogentablettet. Har ju ätit det i några år nu. Får väl beställa tid.
Idag var det tredje gången gillt. Gjorde en återkoll på mina triglycerider och kolesterol. Fastande. Ja, de var lika höga i princip, som doktorn sa. Fick börja med tabletter. Skit men måste man så måste man.
De tog också ett blodprov på ämnesomsättningen eftersom det kan påverka kolesterolet. 

Anmält en rasist till hans arbetsgivare idag. Det är inte okay att sprida hat och hot på fejan. Inte någonsin. Denna man arbetar på en skola i kommunen. Han gör det på sin arbetstid. Mejlade rektorn som nu har pratat med honom. Ska kolla imorrn hur det gick. Jag vill inte att mina skattepengar går till sånt. På arbetet ska man ju jobba....

Trött tycker jag. Sover gott men kanske inte tillräckligt länge. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen