Sicken dag

Vaknade redan vid fem imorse och jag kunde sova till kvart över sex. Nå, det var bara att gå upp och ta en dusch och krulla håret för omväxlings skull. Hade ju tid.
Sen jäklar har dagen rullat på. Telefonsamtal och mejl i en strid ström och däremellan försöka fixa pappersarbete och diarieföra några ärenden. Puh och pust! 
Hann knappt andas mellan alla saker. Glömde ringa ett samtal till en arbetsgivare. Ville kanske glömma. Han är en otrevlig människa. Nåväl, jag får ringa på måndag morgon. 

Strax efter lunch kom personalansvarige till kontoret. Som vanligt fick jag en kram, eller om det var jag som gav honom en, vad vet jag. Vi kramas mycket på jobbet. Alla. Härligt. Nåväl, när vi kramades hände det! Jag hade fått luktsinnet tillbaka! Kände att han luktade gott! Halleluja moment. 
Några timmar senare kom smaken! Även det ett moment. 

Köpte några cocktailglas på en sida på fb. Jättefina. Sju stycken....jaja, det var antalet hon hade, till det fasila priset av 40 spänn. Dessutom kunde jag hämta dem här i Hällevik. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen