Lät konstigt

Igår var vi på restaurang i den stora staden. En drink före maten och bubbel till. 
Dom bjöd på en bruscetta. Jag tog fläskfilé med potatisgratäng. Så himla gott. Till efterrätt blev det en pannacotta. 
På bussen hem, och dit, så gick det på ett par som var från Siretorp. Tyckte jag kände igen honom men kunde inte sätta det. När vi skulle åka hem så kom dom igen. Bussen hade redan börjat rulla men han stoppade för att släppa ombord. Då säger han ; sorry Buddy. Då gick det upp en talgdanken. Det är inte så himla länge sen han hoppade på tåget i stan. Han var lite onykter då och hade en colaflaska som vars innehåll var ljusbrunt.... dvs spätt med sprit. Han började då prata med mig och berömde min engelska men verkade vara lite typig. Ville ha telefonnummer. Flirtig. Nå, han berättade att han hittat kärleken på lister. Var från England. 
Hur som helst. De kommer ombord. Sätter sig ett par rader bakom oss. Göran har stenkoll eftersom han sitter bakåtvänd i bussen. Då börjar dom bråka. Jag hör. Hon är väl lite upprörd, medan han hela tiden säger, I will slap your face....Göran  säger att han hela tiden ler ett elakt leende. Fy vilken vidrig människa.

När vi kommer hem så tycker jag att vårt spa låter konstigt. Vi öppnar och kollar. Inget vatten! Det har läckt ut och motorn står och burrar och vill köra runt i systemet. Stänger av strömmen. Gubben min tar fram slangen och fyller på. Det rinner ur under till. Vid en koppling som gått sönder. Suck. Tur man har garanti. Dock ej på arbetet. Enligt utsago ska det nog vara enkelt att fixa. Hoppas bara inte att det hänt något med rör eller motor. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen