Upptrappning eller nedtrappning

Ja det är den magiska frågan. Ska man trappa upp med mer mat inför en fasteperiod eller trappa ner?
Var inne i hälsokostaffären igår och köpte ett paket. Hon sa att det var viktigt att man trappade ner på maten ett par dagar innan själva fastan. Jag påstod precis tvärtom. Fan, ska man va utan mat i 14 dagar måste man väl se till att vara välgödd innan! 
Imorrn startar de egenhändigt beslutna självplågeriveckorna. Hin håle själv kommer att banka på skallen på onsdag nångång. Imorgon och på tisdag kommer svettningarna när all jävulskap börjar krypa ur kroppen. Torsdag börjar livet så smått återvända. Lördag och söndag lär gå i eurofori, felstavat? Om lite mer än en vecka börjar jag laga mat där den ena rätten är godare än den andra. Stolt som en mask över att jag själv inte äter den. När slutet på vecka två infinner sig så funderar jag över om jag verkligen ska börja äta igen. 
Detta är symptom som jag upplevt alla gånger tidigare. Nåväl, det är ju förbaskat många år sen sist. Jag kanske dimper i backen på onsdag eller skriker ut min frustration på fredag och klappar till en arbetsgivare. Det är väl inte så bra kanske.

Arbetsgivare ja. I fredags blev vi inte överens angående att ett företag vill sänka lönen för en medlem. Det blir central förhandling. Det betyder att våra respektive parter kommer ner och håller förhandlingen och förhoppningsvis kommer de överens. Jag har drömt om den där förhandlingen inatt. Körde bil till Stockholm och lämnade in framställan. Tog tåget tillbaka för det tog för lång tid att köra. Fick åka tåg upp dan efter för att hämta bilen. Sicken dröm.

Idag ska jag in på en minnesstund av Olof Palme. Ska sitta med i panelen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen