Keep frisk

Det är nu det gäller. Fram tills nån gång. Att hålla sig frisk. Alla, ja alla, hostar och snörvlar runt en och jag känner och hör bacillerna dansar runt mitt huvud. Nu är alla medel tillåtna att ta till i detta krig. Jag har gått ut försiktigt men nu sätter jag in stöten. Har gått från att under en längre tid ha tagit Ginseng i kombination med vitaminer, tvättar händerna superofta, dränker dom i sprit och vägrar åka kollektivtrafik en mm om det inte behövs. Promenerar från och till jobbet. I ur och skur. Det tar nästa en halvtimme per väg, men det är det värt. Nu har jag tagit till onda ögat som sista "motaolleigrinden" strategi. De som nyser och hostar rakt ut blir drabbade. Nu har jag dock hamnat i ett läge där det inte funkar. Åker tåg mot Blekinge för det är ju lite långt att gå. Bakom mig sitter en mamma med ett barn i femårsåldern. Barnet är förkylt. Nyser och snörvlar. Jag är upprörd. Blodtrycket förhöjt. Vad tar man till i detta läge?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Världen finaste julklapp