Intensiva dagar i Berlin

Ja, det kan man lugnt säga. Arbetet påbörjades redan i bussen ner och sen var det två heldagar på torsdagen och fredagen. Förutom planering och genomgång av verksamhet så hade vi också några timmars genomgång om hur den tyska metallindustrin fungerar. Det var IGMetal som hade en duvning med oss. Väldigt intressant.
På torsdagskvällen så gick bussen sönder. Den skulle ta oss till en restaurang och bromsarna gick åt helvete. Som tur var så kunde de laga den på.
Lördagen var en fridag. Ett gäng gick på zoo. Ett tog bussrundturer mest hela dagen. Och jag var med gänget som åkte in till Mitte. En härlig stadsdel i Berlin. Där gick vi runtom stund innan vi gick till en bar för lite dricka. En runda till sen lite tapas. Efter det var vi tre som tog oss tillbaka med pendeln mot hotellet. Framme vid stationen så gick vi in på en bar för en sista drink. När vi fått in drickat, gissa vad jag drack, så började det rasa. Klirr, klirr, klirr.....det var en hylla på väggen som gav vika och jag skulle gissa på att mellan 30 och 40 vinflaskor rasade i golvet. Tur att ingen skadade sig.

Idag skriver vi tisdag och det känns att man inte varit "ledig". Igår var jag så trött så jag trodde jag skulle somna bakom ratten när jag åkte till ett företag utanför Ronneby. Jäklar i havet.
I natt har jag sovit som en liten gris. Ljuvligt skönt!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen