Bonnaförkyld

Så jobbigt. Om ni fick välja; maginfluensa eller förkylning, vad väljer ni? Alla gånger att jag väljer maginfluensa.
Jag har ingen smak. Känner inga dofter eller odörer heller för den delen. Huvudet värker. Näsan rinner. Näsan är täppt. Mitt ena öga gråter mest hela tiden. Det andra rinner lite då och då. Ingen feber dock även om den är på gränsen sådär.
Nå, tänkte jobba imorgon om det går. Har en hel del att göra.

Tänkt att jag skulle skaffa en PT. Sa till i tisdags men har inget hört. Kollar på tisdag igen. Har ju inte tränat som jag tänkt. Skulle spinnat i torsdags men det gick inte. Tog en bergspromenad på fem km istället. Blev helt slut. Dåligt samvete.

Fem veckor till semestern. Det är sen semester och jag ska nog överväga att ha tidigare nästa år. Känns som en evighet tills dess.

En löneförhandling förra veckan resulterade i att den som fick lägst fick 2100 mer i månaden och den som fick mest fick 4500 mer. Fan inte illa pinkat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen