Oj, några veckor sen

Tiden går snabbt som tusan. Det händer saker mest hela tiden. Har den goda tiden vad gäller anställningar gått ner? Kan va så, men jag har haft uppsägningsförhandlingar bara idag. En kollega en idag. En annan har också haft en. Njae, inga massor men ändå mellan ett par och tio personer.

Förra veckan var jag i Sthlm. Första natten, blev typ halva, spenderade jag i innerstan.
Vaknade dock vid 4-tiden av en jävulsk värk i bröstet som kom i konvulsioner. Ringde 1177 men kunde inte vänta utan fick ringa 112. Ambulansen kom direkt. Ingen hjärtinfarkt.
Av proverna tog de också andra tester. En konstig sak som läkaren ringde om när jag lämnat var att de värden jag tog när jag kom in blev sämre under tiden jag var där. Lämnade vid ett-tiden och då tid de sista proverna.
Han menade att jag skulle komma tillbaka dagen därpå men det hade blivit så krångligt eftersom jag bytt hotell till ett utanför stan.
Nå, jag kunde ta proverna hemma på fredagen.
Medan jag åkte flyg hem så ringde läkaren igen. Dock fick jag inte tag på honom så gudarna vet vad han ville.

Så, klockan nio på fredagen hade jag en tid. Fick träffa en konstig och nonchalant läkare. Började med EKG och det såg bra ut. Jag bad honom att skriva en remiss till arbets-EKG (eftersom hjärtläkaren i Sthlm tyckte jag skulle ta ett sådant). Detta vägrade läkaren att göra med motivering; Det är inget fel på ditt hjärta. Nä, jag vet, men hur ser kranskärlen ut runt omkring? Nåväl, han ville inte göra det.
Men däremot så berättade han att mitt blodtryck var högt. Nu skulle jag minsann få ny medicin
- Stopp och belägg. Du kan drömma om att sätta in andra läkemedel. Det går fetbort, sa jag till honom (lycklig över att jag kan ungdomens språk). Han blev lite sur.
- Men lite annan vätskedrivande kan du väl tänka dig, sa han. Okay, skriv ut du, replikerade jag.

Så här i efterhand funderar jag på om det var förhöjt för att jag var förbannad....ja jag vet inte.

Jag bad honom också att titta på vad de tagit för prover i Sthlm. Det kunde han inte. Nähä, sa jag, det ska du kunna göra. Han käftade emot och tyckte jag skulle ringa st. Görans. Fick förklara för honom att eftersom jag inte visste namnet på läkaren så funkade inte det. Hade ju testat.
Tog proverna och nämnde det för "provtanten". Han kan se det sa hon och bad en sköterska hjälpa honom. Hon guidade och till slut fick vi läsa.
Knäpp läkare och knäppa svar.

Svaren skulle komma samma dag. Det finns inget att läsa på mina sidor. Han är väl förbannad på mig.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen