Borde fattat

Men det är fan inte lätt.

Det började med att vi vid incheckning fick nr 13...och enligt seatguru finns inte nr 13 på det flyget. Nå, damen vid disken är lite upptagen men checkar in oss. Innan hon hinner få på min tag så åker väskan iväg. - Jag fixar detta säger hon. Hon ringer till nån som konfirmerar att de har en rosa väska med mitt namn på. Hon printar tagen och jag får kopian. När vi lämnar är hon redan på språng. Fan vet vart?
Ombord till Istanbul. Betalat extra för glutenfri mat.....No way. Det hade de missat.
Kommer till Istanbul och maken har fått ett samtal.
- var är ni? Vi har en väska här med namnet Birgit skrivet på samt det här telefonnumret.
Försöker ringa. Ingen svarar. Nåväl, det är ju sent.
Kommer till Cape Town.
Rapporterar att väskan är försvunnen. Den är i Istanbul säger kvinnor bakom disken. Nä säger jag. Omöjligt med tanke på telefonsamtalet jag fick på natten.
Efter några timmar på plats ringer SAS i Danmark och undrar var vi är. De har en väska som är min och som finns i Köpenhamn.
Jag berättar och de säger att de ska ska skicka allt till turkish airlines......nu kan man hoppas at5 man får den.
Hate this.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen