Här går det ånnan


Vad händer? Det är ju superlänge sen jag skrev. Å andra sidan så har det väl inte hänt så mycket, eller jo det har det ju.
Julfest på jobbet. Andra året i rad så det är väl en tradition nu då. Alla tar något att äta med sig. Min lott har blivit köttbullar och senap. Hur som helst, vi hade så trevligt.
Julen har tillbringats i Göteborg. Skönt och mysigt att få vara med barnen i några dagar.
Hade tid för lite träningen också. Jag var med på Crossfit. När jag kom in i lokalen sa jag till Frida, jag skiter i detta. Ett gäng muskelknuttar som lyfte tungt och fort till hög dunka dunkamusik.
Men, det gjorde jag ju inte.
Blev väl emottagen av både ägaren och de andra. Men gud, vilket pass.
Vi jobbade tre och tre. Jag, Frida och en instruktör var ett lag. Vi började med uppvärmning. 6 km cykling på en jävulscykel. Man fick cykla med armarna också.
Därefter var det 210 back-squat, dvs 70 per person. Det var uppvärmningen.
Sen skulle vi köra 57 marklyft. 57 kettlebellswing och sen 57 burpees. Och så höll vi på.
Min puls var stadigt på 170......
När vi var klara så säger André att det var dags för magövningar. Alla 12 skulle säga en magövning som alla skulle göra. Vi körde två rundor. Dvs 24 olika magövningar.
Behöver jag säga att jag var ganska ograciös i två dagar efter detta?

Har räknat på mina träningar 2019 och jag kommer upp i 188, förutsatt att jag tränar idag. Det betyder kring 3,6 träningspass i veckan detta år. Bra Biggan.
Satsar på 200 nästa år om hälsan håller.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen