Bra dag

Idag kan jag känna mig mer än nöjd. Har gått 14000 steg vilket alla konstens regler motsvarar ca en mil. Gått till och från jobbet. Gått till och från ett möte långt ut på Östermalm. Gått till och från frisören. Det blir en del. Utöver det så har jag sprungit på löpbandet. Ungefär fem kilometer. Det är en konstig härlig känsla när man ser svetten börjar rinna från halsen ner i dekolletaget. De sista fem minuterna ökade jag hastigheten och pulsen låg på 170. Var ordentligt trött när jag var klar. 
Imorgon har jag en kontoretdag. Så himla mycket att göra. Planterade besök, resor, studiebesök, presentationer och sen ska jag ha semester mitt i allt. Ett litet utdrag ur min almanacka resten av året vad gäller resor.
Juni, dvs det som återstår: resa till Sydafrika. Mitt i smällkalla vintern. 
Juli, Jersey en vecka. Tyskland en vecka. 
Augusti, Sydafrika en vecka. Östergötland! några dagar. Plus besök från Ryssland.
September, Finland några dagar. Turkiet två veckor. Plus besök från Sydafrika, Kongo, Kenya och Zimbabwe. 
Oktober, Sydafrika en vecka, Namibia en vecka. Plus besök från ryssar en vecka.
November, Kenya en vecka......oj, var det allt? Åh nej, måste planera in ytterligare en vecka till Sydafrika. Tror ta mig tusan att vi måste öppna kontor där. 
December, Besök från nåt land i Afrika en vecka.
Nu är det ju så mina vänner, man kan liksom inte bara resa. Allt ska planeras. Möten bokas. Biljetter, boende och transporter på plats fixas. Alla besök ska ordnas med hotell, visum, inbjudningsbrev, middagar, föreläsningar, lokaler, transporter......suck, stön och stånk. 
Nästa år har vi kongress. Allt detta praktiska måste ordnas för de internationella gästerna. Vem gör det mesta jobbet med det tror ni? Konstaterar att jag inte kommer hinna med det. Måste ha hjälp men jag undrar hur det kommer att bli med det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen