Ingen vanlig dag

Ja, än är den inte slut men mycket har redan hänt.
Efter en bra natt med bara ett par uppvak så steg jag upp när klockan ringde sisådär halv nio. Gubben skulle köra in mig till tåget vid halv elvatiden. Som vanligt ville jag vara ute i god tid, tågen kan vara lite opålitliga. 
Nåväl, in till stan kom vi. Tåget avgick i tid. Mycket folk på det var det. Men jag fick min plats och av bar det. När vi kommit till Kristianstad ungefär, så meddelar personalen att tåget endast skulle gå till Malmö, dvs inte Kastrup dit jag skulle. Jaja, det går tåg ofta så inga problem. Jag hade gott om tid. Kom i slang med några andra resenärer. Tre trevlig män från Karlshamn, Karlskrona och från Holland. En stund efter Hässleholm så meddelar dom att vi måste stanna. Någon hade lagt sig på spåret för ett tappert självmordsförsök. Polisen var på väg dit och så mycket annat fanns inte att göra. Där tid vi. Holländarens flyg skulle gå kl 14 så han hade mest bråttom. Klockan var nu halv ett och där stod vi strax utanför Lund. Nåväl, efter en stund fick vi åka vidare. Anländer Malmö och ska byta tåg. I högtalarna annonserade man hela tiden spårändring. Som kottapjärkare sprang vi fram o tillbaka. Till slut kom vi på ett tåg. I tunneln tar det stopp. Där fick vi stå femton minuter. Holländaren missade sitt flyg. Jag hann med mitt. Nu sitter jag i Paris. I loungen. Dricker champagne. Det är gratis. Det kostade dock 300 spänn att komma in. Så det gäller att dricka många glas för att få igen pengarna. Det har jag tid med. Sex timmar innan flyget avgår. Kanske är jag hemma imorgon igen efter att blivit nekad ombordstigning. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen